I. Základní ustanovení
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou v souladu s ustanoveními zákona č.j. č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník v platném znění (dále jen „občanský zákoník“). 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele ao změně zákona Slovenské národní rady č.j. 372/1990 Sb. o přestupcích ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele“), zákona č.j. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího ao změně a doplnění některých zákonů (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele při prodeji na dálku“)
společností PE energy s.r.o., IČ: 44 919 328, se sídlem: Pribišova 25, 841 05 Bratislava, Slovensko, zapsané v Obchodním rejstříku Okresního soudu Bratislava I., oddíl: Sro, vložka č.3: 1 /B (dále jen „prodávající“).
kontaktní údaje prodávajícího: email: mygreens.sk@gmail.com
telefon: +421 911 833 007
Korespondenční adresa: Pribišova 25, 841 05 Bratislava
Orgán dozoru: Inspektorát SOI Bajkalská 21/A, P.O.BOX č.j. 5, 820 07 Bratislava
- Tyto všeobecné obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vyplývající z kupní smlouvy, mezi prodávajícím a kupujícím – spotřebitelem, který uzavírá kupní smlouvu mimo svou podnikatelskou činnost, zaměstnání nebo povolání (dále jen „kupující“ nebo „zákazník“) jejímž předmětem je koupě a prodej zboží osobně nebo prostřednictvím webového rozhraní umístěného na webové stránce dostupného na internetové adrese www.mygreens.sk (dále jen „internetový obchod“),
- Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. V případě, že prodávající a kupující uzavřou písemnou kupní smlouvu, ve které si dohodnou podmínky odlišné od obchodních podmínek, budou ustanovení kupní smlouvy upřednostněna před všeobecnými obchodními podmínkami.
- Tyto obchodní podmínky a kupní smlouva se uzavírají v českém jazyce.
- Seznam zboží na internetové stránce elektronického obchodu, kterou provozuje prodávající, je katalogem běžně dodávaného zboží a prodávající nezaručuje okamžitou dostupnost všech uvedených zboží. Dostupnost zboží bude pro kupujícího potvrzena na základě dotazu kupujícího.
II. Informace o zboží a cenách
- Informace o zboží, včetně uvedení ceny jednotlivého zboží a jeho hlavních vlastností jsou uvedeny u jednotlivého zboží v katalogu internetového obchodu. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty, všech souvisejících poplatků a nákladů za vrácení zboží, pokud toto zboží ze své podstaty nemůže být vráceno obvyklou poštovní cestou. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazovány v internetovém obchodě. Toto ustanovení nevylučuje ujednání kupní smlouvy za individuálně dohodnutých podmínek.
- Veškerá prezentace zboží umístěná v katalogu internetového obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží.
- V internetovém obchodě jsou zveřejněny informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené v internetovém obchodě platí jen v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky.
- Podle novely zákona č.. 222/2004 Sb z., o dani z přidané hodnoty nelze od 1.1.2013 měnit údaje v již vystaveném daňovém dokladu (faktuře). Údaje v daňovém dokladu (faktura) lze měnit pouze v případě, kdy zákazník zboží ještě nepřijal a nezaplatil.
III. Objednávka a uzavření kupní smlouvy
- Kupní smlouva je uzavřena závazným akceptováním návrhu na uzavření kupní smlouvy kupujícího prodávajícím ve formě kupujícím vyplněného a odeslaného formuláře na internetové stránce prodávajícího (dále jen „objednávka„), resp. akceptováním návrhu na uzavření kupní smlouvy kupujícího prodávajícím ve formě emailu, osobně, telefonicky nebo faxem. V případě, že prodávající a spotřebitel uzavřou kupní smlouvu prostřednictvím webové stránky www.mygreens.cz, prodávající je povinen dodržet všechny povinnosti, které stanoví zákon č. 102/2014 Z. z. o ochraně spotřebiteleľa při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího ao změně a doplnění některých zákonů (dále jen „Zákon o ochraně spotřebitelě při prodeji zboží„). Všechny ceny za zboží a služby a veškeré poplatky v internetovém obchodě jsou uváděny v Kč včetně DPH.
- Závazné akceptování návrhu provede zaměstnanec prodávajícího nejpozději následující pracovní den po provedení objednávky. Závazné akceptování bude provedeno prostřednictvím elektronické pošty o akceptování objednávky po předchozím přijetí objednávky kupujícím a po ověření dostupnosti zboží, platných cen a termínu dodání zboží požadovaného kupujícím označené jako „potvrzení objednávky„. V případě zjištění vyšší ceny má prodávající povinnost vyžádat od zákazníka souhlas se změnou ceny dle aktuálního ceníku před potvrzením objednávky. Až udělením souhlasu zákazníka se změnou ceny a následným potvrzením (akceptováním) objednávky ze strany prodávajícího se smluvní vztah považuje za uzavřený. Automaticky prováděné Oznámení o přijetí objednávky do elektronického systému prodávajícího, které kupující obdrží na svou e-mailovou adresu ihned po odeslání jeho objednávky, se nepovažuje za závazné akceptování objednávky; toto Oznámení má pouze informativní charakter za účelem vyrozumění kupujícího o obdržení jeho objednávky. Na e-mailovou adresu kupujícího mu budou v případě potřeby zasílány veškeré další informace ohledně jeho objednávky.
- Závazné akceptování objednávky obsahuje zejména údaje o názvu a specifikaci zboží, jehož prodej je předmětem kupní smlouvy, dále údaje o ceně zboží a/nebo jiných služeb, údaj o dodací lhůtě zboží, název a údaje o místě, kde má být zboží dodáno a údaje o ceně, podmínkách, způsobu a termínu přepravy zboží na dohodnuté místo doručení zboží pro kupujícího, údaje o prodávajícím (obchodní jméno, sídlo, IČO, číslo zápisu v obchodním rejstříku apod.), popřípadě jiné údaje.
- V případě probíhajících akcií se prodej zboží na internetové stránce prodávajícího řídí kromě těchto všeobecných obchodních podmínek i závaznými podmínkami příslušné akce. V případě, že kupující objedná zboží v rozporu s podmínkami příslušné akce, prodávající je oprávněn objednávku kupujícího stornovat. O stornování objednávky bude zákazník informován prostřednictvím e-mailu a v případě úhrady kupní ceny nebo její části mu budou finanční prostředky vráceny ve lhůtě do 14 dnů na jím určený účet, pokud se s prodávajícím nedohodne jinak.
- Podmínkou uzavření kupní smlouvy je pravdivé a úplné vyplnění všech údajů a náležitostí požadovaných při realizaci objednávky. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory), hradí kupující sám. Tyto náklady se neliší od základní sazby.
Kupující provádí objednávku zboží těmito způsoby:
- prostřednictvím svého zákaznického účtu, pokud provedl předchozí registraci v internetovém obchodě,
- vyplněním objednávkového formuláře bez registrace,
- telefonicky nebo e-mailem.
- Při zadávání objednávky si kupující vybere zboží, počet kusů zboží, způsob platby a doručení.
- Před odesláním objednávky je kupujícímu umožněno kontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko„odoslať“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři a potvrzení kupujícího o tom, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami.
- V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže prodávající splnit, zašle kupujícímu na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením kupujícího o přijetí této nabídky prodávajícímu na jeho emailovou adresu uvedenou v těchto obchodních podmínkách.
- Všechny objednávky přijaté prodávajícím jsou závazné. Kupující může zrušit objednávku, dokud není kupujícímu doručeno oznámení o přijetí objednávky prodávajícím. Kupující může zrušit objednávku telefonicky na telefonním čísle prodávajícího nebo elektronickou zprávou na email prodávajícího, obě uvedené v těchto obchodních podmínkách.
- V případě, že došlo ke zjevné technické vadě na straně prodávajícího při uvedení ceny zboží v internetovém obchodě, nebo v průběhu objednávání, není prodávající povinen dodat kupujícímu zboží za tuto zcela zjevně vadnou cenu ani v případě, že kupujícímu bylo zasláno automatické potvrzení o obdržení objednávky dle těchto obchodních podmínek. Prodávající informuje kupujícího o vadě bez zbytečného odkladu a zašle kupujícímu na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením o přijetí kupujícím na emailovou adresu prodávajícího.
Zákaznický účet
- Na základě registrace kupujícího provedené v internetovém obchodě může kupující přistupovat do svého zákaznického účtu. Ze svého zákaznického účtu může kupující provádět objednávání zboží. Kupující může objednávat zboží také bez registrace.
- Při registraci do zákaznického účtu a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoli jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v zákaznickém účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
- Přístup k zákaznickému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho zákaznického účtu. Prodávající nenese odpovědnost za případné zneužití zákaznického účtu třetími osobami.
- Kupující není oprávněn umožnit využívání zákaznického účtu třetím osobám.
- Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet déle nevyužívá či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy a těchto obchodních podmínek.
- Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
IV. Práva a povinnosti prodávajícího
Prodávající je povinen:
- a) dodat na základě objednávky potvrzené prodávajícím kupujícímu zboží v dohodnutém množství, kvalitě a termínu a zabalit je nebo vybavit k přepravě způsobem potřebným k jeho uchování a ochraně,
b) zajistit, aby dodané zboží splňovalo platné právní předpisy ČR
c) předat kupujícímu nejpozději spolu se zbožím v písemné nebo elektronické podobě všechny doklady potřebné k převzetí a užívání zboží a další doklady předepsané platnými právními předpisy (návody v českém jazyce, daňový doklad). - Prodávající má právo na řádné a včasné zaplacení kupní ceny od kupujícího za dodané zboží.
- Prodávající má před závazným akceptováním objednávky právo stornovat objednávku, pokud z důvodu vyprodání zásob nebo nedostupnosti zboží není schopen dodat zboží kupujícímu ve lhůtě určené těmito obchodními podmínkami nebo v ceně, která je uvedena v internetovém obchodě, pokud se se zákazníkem nedohodne na náhradním plnění. O stornování objednávky bude zákazník informován e-mailem.
- Prodávající si vyhrazuje právo ověřit totožnost kupujícího nebo osoby pověřené k odběru zboží při osobním odběru zboží a to v případech, kdy je dodávka zboží kupujícím placena předem kartou, prostřednictvím bankovního převodu nebo prostřednictvím faktury se splatností.
V. Práva a povinnosti kupujícího
Kupující je povinen:
- a) převzít zakoupené nebo objednané zboží
b) zaplatit prodávajícímu dohodnutou kupní cenu v dohodnuté lhůtě splatnosti včetně nákladů na doručení zboží,
c) nepoškozovat dobré obchodní jméno prodávajícího,
d) potvrdit v dodacím listu převzetí zboží svým podpisem nebo podpisem jím pověřené osoby. - Kupující má právo na dodání zboží v množství, kvalitě, termínu a místě dohodnutém smluvními stranami v závazném akceptování objednávky.
VII. Platební podmínky a dodání zboží
- Zboží je prodáváno podle vystavených vzorů, katalogů, typových listů a vzorníků prodávajícího umístěných na internetové stránce elektronického obchodu prodávajícího.
- Objednané zboží lze dodat na adresu uvedenou a potvrzenou v objednacím formuláři. Zboží doručujeme prostřednictvím přepravní služby na kupujícím zvolenou adresu nebo osobním odběrem přímo u prodávajícího. Ceník za dopravu můžete najít na stránce nebo je uveden při zadání objednávky zboží. Objednávky jsou vyřizovány v co nejkratším možném čase do 24 hodin. V některých případech od připsání částky za zboží na účet prodávajícího při platbě předem. Termín dodání naleznete u každého produktu na webové stránce nebo v elektronickém potvrzení objednávky prodávajícího. V případě, že dané lhůty není z technických příčin možné dodržet, bude o tom kupující neprodleně informován. Pokud prodávající nedodá věc ani v této dodatečné přiměřené lhůtě, kupující je oprávněn odstoupit od smlouvy.
- Kupující je povinen převzít zboží v místě, které je uvedeno v akceptaci objednávky kupujícího prodávajícím. V případě, že kupující bez předchozího písemného odstoupení od smlouvy zboží nepřevezme do sedmi (7) pracovních dnů po uplynutí lhůty uvedené v kupní smlouvě, závazné akceptaci, vzniká prodávajícímu nárok na uplatnění náhrady za vzniklou škodu ve výši skutečných nákladů na pokus o neúspěšné doručení objednávky . Po uplynutí sedmi (7) pracovních dnů ode dne kdy byl kupující povinen zboží převzít, je prodávající oprávněn odstoupit od kupní smlouvy a prodat zboží třetí osobě. V případě, že si zákazník zboží nepřevezme při prvním doručení, a požaduje opětovné doručení zboží, je povinen uhradit náklady opětovného doručení zboží.
- Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující zaplatit následujícími způsoby:
- bezhotovostně převodem na bankovní účet prodávajícího uvedený v potvrzení o objednávce,
- bezhotovostně platební kartou,
- bezhotovostně převodem na účet prodávajícího prostřednictvím platební brány Apple Pay, Pay Pal, Cardpay, Gopay,
- dobírkou v hotovosti při převzetí zboží,
- v hotovosti nebo platební kartou při osobním odběru na provozu,
- v hotovosti nebo platební kartou při osobním odběru na výdejně zásilek.
- Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvní výši. Není-li dále uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklad spojený s dodáním zboží.
- V případě platby v hotovosti je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná v momentě uzavření kupní smlouvy.
- Prodávající je oprávněn v odůvodněných případech, zejména v případě, že ze strany kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky, nebo při objednávkách s celkovou cenou nad 1.000 Eur, požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu.
- V případě platby prostřednictvím platební brány postupuje kupující podle pokynů příslušného poskytovatele elektronických plateb.
- V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího zaplatit kupní cenu splněný okamžikem připsání příslušné částky na bankovní účet prodávajícího.
- Prodávající nepožaduje od kupujícího předem žádnou zálohu či jinou obdobnou platbu. Úhrada kupní ceny před odesláním zboží není zálohou.
- Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu pokladní doklad. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online, v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
Zboží je kupujícímu dodáno:
- na adresu určenou kupujícím v objednávce
- prostřednictvím výdejny zásilek na adresu výdejny, kterou kupující určil,
- osobním odběrem v provozovně prodávajícího.
- Volba způsobu dodání se provádí v průběhu objednávání zboží. Místem dodání zboží je místo uvedené v akceptaci objednávky prodávajícím, nedohodnou-li se smluvní strany v kupní smlouvě jinak.
- V případě, že je prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, kupující je povinen převzít zboží osobně nebo zajistit, aby zboží převzala osoba, kterou zmocní pro případ své nepřítomnosti k převzetí zboží uvedeného v kupní smlouvě a podepsat zápis o doručení a předání zboží. Třetí osoba zmocněná k převzetí zboží uvedeného v kupní smlouvě je povinna předložit prodávajícímu originál nebo kopii kupní smlouvy nebo dokladu o zaplacení zboží a písemné zmocnění. Bude-li třeba dodávku zboží opakovat z důvodu nepřítomnosti kupujícího na místě určeném v kupní smlouvě, veškeré náklady s tím vzniklé hradí kupující, a to zejména opakované dodání zboží na místo určení v kupní smlouvě a skladné.
- Náklady na dodání zboží v závislosti na způsobu odeslání a převzetí zboží jsou uvedeny v objednávce kupujícího a v potvrzení objednávky prodávajícím. V případě, že je způsob dopravy dohodnut na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
- Kupující je oprávněn zkontrolovat zásilku, tedy zboží, jakož i jeho obal, bezprostředně při jeho doručení. V případě, že kupující zjistí, že zboží nebo obal zboží je mechanicky poškozen, je povinen tuto skutečnost oznámit dopravci a za jeho přítomnosti zkontrolovat stav zboží. V případě zjištění poškození zboží při jeho převzetí kupujícím je ten povinen ihned při převzetí zboží odmítnout zboží převzít a pořídit záznam o rozsahu a povaze poškození zboží (škodový zápis), jehož správnost potvrdí dopravce. Na základě takto vyhotoveného záznamu doručeného prodávajícímu může prodávající po uzavření škodné události s dopravcem poskytnout odstranění nedostatku zboží, slevu na zboží a v případě neodstranitelných vad zboží dodat kupujícímu nové zboží. Pozdější reklamace tohoto druhu bude možné uznat jen pokud kupující prokáže, že reklamované vady mělo zboží již v době jeho převzetí. Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu. Daňový doklad je odeslán na emailovou adresu kupujícího./ V každé zásilce je přiložena faktura – daňový doklad, která zároveň slouží jako dodací a záruční list výrobce.
- Prodávající neodpovídá za opožděné dodání zboží zaviněné doručovací společností, za opožděné dodání zboží z důvodu nesprávně uvedené adresy příjemce kupujícím při vyplnění formuláře při objednávce zboží resp. registraci uživatele, za poškození zásilky doručovací společností, za případné nedodání zboží ke kterému došlo v důsledku nepředvídatelných překážek, které prodávající nemohl ovlivnit.
- Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny za zboží, včetně nákladů na dodání, nejdříve však převzetím zboží. Odpovědnost za náhodnou ztrátu, poškození či zničení zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží nebo okamžikem, kdy měl kupující povinnost zboží převzít, ale v rozporu s kupní smlouvou tak neučinil.
- Kupující je oprávněn v případě nedodání zboží prodávajícím ve lhůtě uvedené v bodě 2 tohoto článku. Obchodních podmínek odstoupit od kupní smlouvy a prodávající je povinen vrátit kupujícímu již zaplacenou část kupní ceny ve smyslu těchto všeobecných obchodních podmínek.
VIII. Právo na odstoupení od kupní smlouvy
- Kupující – spotřebitel je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu v souladu s ust. § 7 a násl. Zákona čj. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji na dálku (dále jen „Zákon o ochraně spotřebitelě při prodeji zboží“) ve lhůtě do 14 dnů od převzetí zboží resp. Ode dne uzavření smlouvy o poskytnutí služby, pokud prodávající včas a řádně splnil informační povinnosti podle ust. § 3 Zákona o ochraně spotřebitele při prodeji na dálku. V případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží nebo ode dne převzetí první dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy pravidelná opakovaná dodávka zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu (provozovateli) odesláno ve lhůtě uvedené v tomto odstavci.
- Odstoupení od smlouvy musí být uskutečněno písemnou formou, musí obsahovat všechny údaje sloužící k identifikaci zboží musí být ve výše uvedené lhůtě doručeno spolu se zbožím na adresu prodávajícího resp. jinou, kterou určí prodávající. To neplatí, jestliže prodávající navrhne, že si zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím pověřené osoby. Spotřebitel je zároveň povinen oznámit písemně číslo svého bankovního účtu pro vrácení kupní ceny za zboží, která může být snížena, pokud jsou k tomu splněny zákonné důvody. Prodávající není povinen vrátit kupujícímu tyto platby před tím, než je mu zboží doručeno nebo dokud kupující neprokáže zaslání zboží zpět prodávajícímu, ledaže prodávající navrhne, že si zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím pověřené osoby.
- Kupující nemůže mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy uzavřené na dálku zejména v následujících případech:
- jde-li o smlouvu jejíž součástí je i poskytování služeb, jestliže služba začala plnit se souhlasem kupujícího před uplynutím lhůty k odstoupení a prodávající před uzavřením smlouvy oznámil kupujícímu, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy a došlo-li k úplnému poskytnutí služby,
- jde-li o smlouvu, jejímž předmětem je prodej zboží nebo služeb, jejichž cena závisí na pohybu cen na finančním trhu, které prodávající nemůže ovlivnit (nezávisle na vůli prodávajícího) a ke kterému může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
- jde-li o smlouvu, jejímž předmětem je prodej zboží zhotoveného podle zvláštních požadavků a přání kupujícího nebo zboží určeného zvlášť pro jednoho kupujícího vyrobeného na míru, nebo zboží, které vzhledem k jeho vlastnostem nelze vrátit,
- jde-li o smlouvu, v níž dodávka zboží podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání vzhledem ke své povaze nenávratně smícháno s jiným zbožím,
- jde-li o smlouvu ve které je dodáváno zboží v uzavřeném obalu, které není vhodné vrátit z důvodů ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů a jehož ochranný obal byl po dodání porušen,
- v dalších případech uvedených v § 7 ods. 6 zákona č . 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího ve znění pozdějších předpisů.
- V případě, že kupující již převzal objednané zboží, je povinen jej vrátit v originálním nepoškozeném balení. V případě, že kupující vrátí objednané zboží poškozené, částečně spotřebované a/nebo opotřebované, zejména pokud jsou odstraněna originální označení zboží (tj. cedulky, nálepky apod.) resp. ve stavu, který neodpovídá stavu, ve kterém byl prodávajícím odeslán, bere na vědomí, že prodávající je oprávněn si takto vzniklou škodu, kterou je prodávající povinen prokázat, uhradit z částky, která byla uhrazena kupujícím za objednané zboží.
- Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využít vzorový formulář k odstoupení od smlouvy poskytovaný prodávajícím, který tvoří přílohu č. 2. 1 těchto obchodních podmínek. Odstoupení od kupní smlouvy zašle kupující na emailovou nebo doručovací adresu prodávajícího uvedenou v těchto obchodních podmínkách. Prodávající potvrdí kupujícímu bezodkladně přijetí formuláře.
- Kupující, který odstoupil od smlouvy, je povinen vrátit prodávajícímu zboží do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Kupující nese náklady spojené s vrácením zboží prodávajícímu, a to iv tom případě, že zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou. Spotřebitel – kupující odpovídá prodávajícímu za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než který je nutný k seznámení se s povahou a vlastnostmi daného zboží, včetně jeho funkčnosti a účelu.
- Odstoupí-li kupující od smlouvy, vrátí mu prodávající bezodkladně, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, veškeré peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něj přijal, a to stejným způsobem. Prodávající vrátí kupujícímu přijaté peněžní prostředky jiným způsobem jen tehdy, souhlasí-li s tím kupující a nevzniknou-li mu tím další náklady.
- Pokud kupující zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající kupujícímu náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží. Zboží musí vrátit kupující prodávajícímu nepoškozené, neopotřebované a neznečištěné a pokud je to možné, v původním obalu.
- Kupující odpovídá pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku takového zacházení se zbožím, které je nad rámec zacházení potřebného k zajištění vlastností a funkčnosti zboží. Spotřebitel neodpovídá za snížení hodnoty zboží, pokud si prodávající nesplnil informační povinnost o právu spotřebitele odstoupit od smlouvy podle § 3 odst. 1 písm. 1 písm. h) Zákona o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku.
- V případě, že kupující odstoupí od smlouvy a doručí prodávajícímu zboží, které je používáno, poškozeno nebo neúplné, zavazuje se kupující uhradit prodávajícímu hodnotu, o kterou se snížila hodnota zboží ve smyslu ust. § 457 Občanského zákoníku ve skutečné výši a náklady, které vznikly prodávajícímu v souvislosti s opravou Zboží a jeho uvedením do původního stavu kalkulované podle ceníku pro (po)záruční servis zboží. Kupující je povinen ve smyslu tohoto bodu obchodních podmínek uhradit prodávajícímu náhrady nejvíce ve výši rozdílu mezi kupní cenou zboží a hodnotou zboží v době odstoupení od smlouvy.
- Prodávající si vyhrazuje právo odstoupit od kupní smlouvy nebo její části z důvodu vyprodání zásob, nedostupnosti zboží, nebo když výrobce, dovozce nebo dodavatel zboží přerušil výrobu nebo dovoz zboží, změnila se cena dodavatele zboží nebo vystavená cena zboží byla vadná. Prodávající neprodleně informuje kupujícího prostřednictvím emailové adresy uvedené v objednávce a vrátí ve lhůtě 14 dnů od oznámení o odstoupení od kupní smlouvy nebo její části veškeré peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něj na základě smlouvy přijal, a to stejným způsobem, popřípadě způsobem určeným kupujícím.
IX. Reklamační řád
- Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. To neplatí je-li předmětem kupní smlouvy zboží s vadami, které je prodávající, jsou-li mu známy, nebo s přihlédnutím ke všem okolnostem mu měly být známy, povinen oznámit kupujícímu. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
- má zboží vlastnosti, které si strany dojídaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy prodávajícím provedené,
- se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
- zboží odpovídá jakosti nebo provedení dohodnutého vzorku nebo předlohy, byla-li jakost nebo provedení určeno podle dohodnutého vzorku nebo předlohy,
- je zboží v odpovídajícím množství nebo hmotnosti a
- zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
- Obsahuje-li zboží vady, má kupující právo požadovat dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, nebo pokud bylo předmětem kupní smlouvy zboží s vadami, které prodávající, byly-li mu vady známy, nebo s přihlédnutím ke všem okolnostem měly být známo, oznámil kupujícímu. Pokud se vada týká pouze součásti zboží, může kupující požadovat jen výměnu dané součásti zboží; není-li to možné, má právo odstoupit od kupní smlouvy.
- Projeví-li se vada během prvních tří (3) dnů od převzetí zboží kupujícím, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Kupující je oprávněn uplatnit práva z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvacet čtyři měsíců od převzetí. Toto ustanovení se nepoužije u zboží prodávaného za nižší cenu pro vadu, pro kterou byla nižší cena dohodnuta, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží pro vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo pokud to vyplývá z povahy zboží.
- V případě výskytu vady může kupující prodávajícímu předložit reklamaci a požadovat:
- pokud jde o vadu, kterou lze odstranit:
- bezplatné odstranění vady zboží,
- výměnu zboží za nové zboží,
- jde-li o vadu, kterou nelze odstranit:
- přiměřenou slevu z kupní ceny,
- odstoupit od smlouvy.
- Kupující má právo odstoupit od smlouvy,
- má-li zboží vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady,
- nemůže-li zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady nebo vad po opravě,
- nemůže-li řádně zboží užívat pro větší počet vad zboží.
- Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, ve které je přijetí reklamace možné, popřípadě i v sídle nebo místě podnikání. Spotřebitel může reklamaci uplatnit iu osoby určené prodávajícím. Pokud reklamaci spotřebitele vyřizuje osoba určená prodávajícím, tato může reklamaci vyřídit pouze předáním opraveného zboží, jinak reklamaci postoupí na vyřízení prodávajícímu. Prodávající je povinen kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje, jakož i potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění. zamítnutí reklamace.
- Pokud spotřebitel uplatní reklamaci, prodávající nebo jím pověřený zaměstnanec nebo určená osoba je povinen poučit spotřebitele o jeho právech vyplývajících z vadného plnění. Na základě rozhodnutí spotřebitele, které z práv vyplývajících mu z vadného plnění si uplatňuje, je prodávající nebo jím pověřený pracovník nebo určená osoba povinen určit způsob vyřízení reklamace ihned, ve složitých případech nejpozději do tří (3) pracovních dnů ode dne uplatnění reklamace, v odůvodněných případech, zejména vyžaduje-li se složité technické zhodnocení stavu zboží, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace pokud se prodávající s kupujícím nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má kupující stejná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy. Po určení způsobu vyřízení reklamace se reklamace včetně odstranění vady musí vyřídit ihned, přičemž v odůvodněných případech lze reklamaci vyřídit i později.
- Za okamžik uplatnění reklamace se považuje moment, kdy dojde projev vůle kupujícího (uplatnění práva z vadného plnění) prodávajícímu.
- Lhůta pro vyřízení reklamace neběží v případě, že prodávající neobdržel od kupujícího všechny podklady potřebné pro vyřízení dané reklamace, a to do doby, než budou dané podklady dodány.
- Právo z vadného plnění kupujícímu nepřísluší, pokud kupující před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, nebo pokud kupující vadu sám způsobil.
- Neodstoupí-li kupující od kupní smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad, ani na výměnu jeho součásti nebo na opravu zboží, může požadovat přiměřenou slevu z ceny zboží. Kupující – spotřebitel má právo na přiměřenou slevu z ceny zboží iv případě, že mu prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo zboží opravit, jakož iv případě, že prodávající nesjedná nápravu v přiměřené době, nebo pokud by sjednání nápravy způsobilo kupujícímu značné obtíže.
- V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu účelně vynaložených nákladů vzniklých v souvislosti s uplatněním reklamace. Toto právo může kupující u prodávajícího uplatnit ve lhůtě do jednoho měsíce po uplynutí záruční doby.
- Odpovědnost prodávajícího za vady zboží se nevztahuje na opotřebení zboží způsobeného jeho obvyklým užíváním, u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší kupní cena dohodnuta, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo pokud to vyplývá z povahy zboží.
- Volbu způsobu reklamace a jejího vyřízení, je-li více možností, má kupující. Je-li na zboží poskytována záruka, kupující – spotřebitel má právo uplatnit odpovědnost z vadného planení v záruční době.
- Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí § 499 až 510, § 596 až 600 a § 619 až 627 zákona č.j. č. 40/1964 Sb. Občanského zákoníku ve znění pozdějších předpisů a zákonem č.j. 250/2007 Sb., o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů.
- Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady upravuje samostatně reklamační řád prodávajícího.
X. Doručování
- Smluvní strany si mohou veškerou písemnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty.
- Kupující doručuje prodávajícímu korespondenci na emailovou adresu uvedenou v těchto obchodních podmínkách. Prodávající doručuje kupujícímu korespondenci na emailovou adresu uvedenou v jeho zákaznickém účtu nebo v objednávce.
XI. Alternativní řešení sporů
- Kupující – Spotřebitel má právo obrátit se na prodávajícího se žádostí o nápravu e-mailem na mygreens.cz@gmail.com, není-li spokojen se způsobem, kterým prodávající vybavil jeho reklamaci nebo pokud se domnívá, že prodávající porušil jeho práva. Pokud prodávající odpoví na tuto žádost zamítavě nebo na ni neodpoví do 30 dnů od jejího odeslání, Kupující – Spotřebitel má právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu subjektu alternativního řešení sporů (dále jen subjekt ARS) podle zákona 391/2015 Sz. ARS subjekty jsou orgány a oprávněné právnické osoby podle § 3 zákona č.. 391/2015 Sb. Návrh může kupující podat způsobem určeným podle § 12 zákona č.j. 391/2018 Sb. Tím není dotčena možnost kupujícího-spotřebitele obrátit se na soud.
- Spotřebitel – Kupující může podat stížnost i prostřednictvím platformy alternativního řešení sporů RSO, která je dostupná on-line na http://ec.europa.eu/consumers/odr_en.htm. podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č.j. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on – line ao změně nařízení ( ES ) č . 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
- Alternativní řešení sporů může využít pouze Spotřebitel – fyzická osoba, který při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy nejedná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání. Alternativní řešení sporů se týká pouze sporu mezi spotřebitelem a prodávajícím, vyplývajícího ze spotřebitelské smlouvy nebo souvisejícího se spotřebitelskou smlouvou. Alternativní řešení sporů se týká pouze smluv uzavřených na dálku. Alternativní řešení sporů se netýká sporů, kde hodnota sporu nepřevyšuje částku 20 EUR. Subjekt ARS může od spotřebitele požadovat úhradu poplatku za zahájení alternativního řešení sporu maximálně do výše 5 EUR s DPH.
XII. Ochrana osobních údajů
- Při zpracovávání osobních údajů prodávající postupuje podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27.4.2016 o ochraně osob při zpracovávání osobních údajů ao volném pohybu takových údajů, kterým se zrušuje směrnice 95/46/ES (dále jen „GDPR“) ) a zákona č . č. 18/2018 Z. Z. o ochraně údajů ao změně některých zákonů.
- Podrobné informace o tom, jak shromažďujeme, zpracováváme a chráníme osobní údaje našich zákazníků při využívání našich služeb jsou upraveny vzásadách ochrany osobních údajů.
XIII. Cookies
- Prodávající tímto informuje zákazníka, že zpracovává soubory cookies zákazníka včetně trvalých souborů cookies a zákazník s tímto vyslovuje svůj souhlas.
- Za účelem zvýšení uživatelské přívětivosti používá prodávající pro provoz e-shopu tzv. e-shop. Cookies – malé textové soubory, které jsou při návštěvě eshopu uloženy v počítači návštěvníka e-shopu pro uchovávání a příležitostné sledování pohybu návštěvníků v eshopu. Zakliknutím informace o používání cookies na úvodní stránce e-shopu návštěvník souhlasí s používáním cookies. Bližší informace o cookies si může návštěvník přečíst na odkazu nacházejícím se hned vedle zakliknutí. Návštěvník nemusí udělit souhlas s používáním cookies, v takovém případě však prodávající nemůže zaručit plnou funkčnost e-shopu.
XIV. Závěrečná ustanovení
- Veškerá ujednání mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právním řádem České republiky. Na vztahy neupravené těmito Obchodními a reklamačními podmínkami se vztahují příslušná ustanovení Občanského zákoníku, zákona č.j. 22/2004 Sb. o elektronickém obchodu ao změně a doplnění zákona č.j. 128/2002 Sb. o státní kontrole vnitřního trhu ve věcech ochrany spotřebitele ao změně některých zákonů ve znění zákona č. 1/2003 284/2002 Sb. ve znění pozdějších předpisů a zákona č.j. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji na dálku. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, strany se dohodly, že vztah se řídí právem České republiky.
- V případě, že některé ustanovení Obchodních podmínek je neplatné, neúčinné nebo nepoužitelné (nebo se takovým stane), použije se místo něho ustanovení, která se svým smyslem nejvíce blíží neplatnému, neúčinnému nebo nepoužitelnému ustanovení. Neplatností, neúčinností nebo nepoužitelností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.
- V otázkách neupravených těmito Obchodními podmínkami se právní vztah řídí podmínkami uvedenými v e-shopu. Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření kupní smlouvy jsou zřejmé z e-shopu.
- Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění a činnost prodávajícího nepodléhá jinému povolování. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad ochranou osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Kontrolu dodržování právních předpisů týkajících se technických požadavků na zboží a bezpečnost zboží provádí Česká obchodní inspekce (http://www.soi.sk). Slovenská obchodní inspekce provádí i kontrolu dodržování předpisů ochrany spotřebitele. Práva spotřebitelů obhajují také jejich zájmová sdružení a jiné subjekty na jejich ochranu.
- Spotřebitel má možnost obrátit se na orgán alternativního řešení sporů, který je (i když nezávazně) oprávněn posuzovat případné spory mezi spotřebitelem jako kupujícím – zákazníkem e-shopu či kamenného prodeje a prodávajícím.
- Všechna práva k webovým stránkám prodávajícího, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafiky, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží prodávajícímu. Je zakázáno kopírovať, upravovať nebo jinak používať webové stránky nebo jejich ̌ část bez souhlasu prodávajícího. Při nerespektování tohoto zákazu bude prodávající postupovat především v souladu s Autorským zákonem, ve znění pozdějších předpisů as Občanským zákoníkem, Trestním zákoníkem ve znění pozdějších předpisů. Názvy a označení výrobků, zboží, služeb, firem a společností mohou být registrovány ochrannými známkami příslušných vlastníků.
- Prodávající nenese odpovědnost za vady vzniklé v důsledku zásahu třetích osob do internetového obchodu nebo v důsledku jeho použití v rozporu s jeho určením. Kupující nesmí při využívání internetového obchodu používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užívat programové vybavení nebo další součásti tvořící internetový obchod a užívat internetový obchod nebo jeho části či softwarové vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem.
- Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklé po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
- Kupní smlouva včetně Obchodních podmínek je uložena a archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná třetím osobám. Kupní smlouvu včetně Obchodních podmínek poskytne prodávající kupujícímu v elektronické podobě zasláním emailem.
- V případě dotazy k Obchodním podmínkám a kupní smlouvě poskytne prodávající kupujícímu bezodkladně všechny potřebné informace.
- Přílohou č. | 1 Všeobecných obchodních podmínek je vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.
- Přílohou č. | 2 Všeobecných obchodních podmínek je Reklamační̌řád.
- Přílohou č. | 3 Všeobecných obchodních podmínek je Ochrana osobních údajů.
- Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti vůči kupujícímu uzavřením kupní smlouvy.
Tyto Obchodní podmínky jsou účinné ode dne 01.03.2021