Dnes má svátek Agáta a zítra Tereza 🌱

Reklamační řád

  1. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. To neplatí je-li předmětem kupní smlouvy zboží s vadami, které je prodávající, jsou-li mu známy, nebo s přihlédnutím ke všem okolnostem mu měly být známy, povinen oznámit kupujícímu. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
  • má zboží vlastnosti, které si strany dojídaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy prodávajícím provedené,
  • se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
  • zboží odpovídá jakosti nebo provedení dohodnutého vzorku nebo předlohy, byla-li jakost nebo provedení určeno podle dohodnutého vzorku nebo předlohy,
  • je zboží v odpovídajícím množství nebo hmotnosti a
  • zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
  1. Obsahuje-li zboží vady, má kupující právo požadovat dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, nebo pokud bylo předmětem kupní smlouvy zboží s vadami, které prodávající, byly-li mu vady známy, nebo s přihlédnutím ke všem okolnostem měly být známo, oznámil kupujícímu. Pokud se vada týká pouze součásti zboží, může kupující požadovat jen výměnu dané součásti zboží; není-li to možné, má právo odstoupit od kupní smlouvy.
  2. Projeví-li se vada během prvních tří (3) dnů od převzetí zboží kupujícím, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Kupující je oprávněn uplatnit práva z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvacet čtyři měsíců od převzetí. Toto ustanovení se nepoužije u zboží prodávaného za nižší cenu pro vadu, pro kterou byla nižší cena dohodnuta, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží pro vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo pokud to vyplývá z povahy zboží.
  3. V případě výskytu vady může kupující prodávajícímu předložit reklamaci a požadovat:
  • pokud jde o vadu, kterou lze odstranit:
  • bezplatné odstranění vady zboží,
  • výměnu zboží za nové zboží,
  • jde-li o vadu, kterou nelze odstranit:
  • přiměřenou slevu z kupní ceny,
  • odstoupit od smlouvy.
  • Kupující má právo odstoupit od smlouvy,
  • má-li zboží vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady,
  • nemůže-li zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady nebo vad po opravě,
  • nemůže-li řádně zboží užívat pro větší počet vad zboží.
  • Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, ve které je přijetí reklamace možné, popřípadě i v sídle nebo místě podnikání. Spotřebitel může reklamaci uplatnit iu osoby určené prodávajícím. Pokud reklamaci spotřebitele vyřizuje osoba určená prodávajícím, tato může reklamaci vyřídit pouze předáním opraveného zboží, jinak reklamaci postoupí na vyřízení prodávajícímu. Prodávající je povinen kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje, jakož i potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění. zamítnutí reklamace.
  • Pokud spotřebitel uplatní reklamaci, prodávající nebo jím pověřený zaměstnanec nebo určená osoba je povinen poučit spotřebitele o jeho právech vyplývajících z vadného plnění. Na základě rozhodnutí spotřebitele, které z práv vyplývajících mu z vadného plnění si uplatňuje, je prodávající nebo jím pověřený pracovník nebo určená osoba povinen určit způsob vyřízení reklamace ihned, ve složitých případech nejpozději do tří (3) pracovních dnů ode dne uplatnění reklamace, v odůvodněných případech, zejména vyžaduje-li se složité technické zhodnocení stavu zboží, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace pokud se prodávající s kupujícím nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má kupující stejná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy. Po určení způsobu vyřízení reklamace se reklamace včetně odstranění vady musí vyřídit ihned, přičemž v odůvodněných případech lze reklamaci vyřídit i později.
  1. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje moment, kdy dojde projev vůle kupujícího (uplatnění práva z vadného plnění) prodávajícímu.
  2. Lhůta pro vyřízení reklamace neběží v případě, že prodávající neobdržel od kupujícího všechny podklady potřebné pro vyřízení dané reklamace, a to do doby, než budou dané podklady dodány.
  3. Právo z vadného plnění kupujícímu nepřísluší, pokud kupující před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, nebo pokud kupující vadu sám způsobil.
  4. Neodstoupí-li kupující od kupní smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad, ani na výměnu jeho součásti nebo na opravu zboží, může požadovat přiměřenou slevu z ceny zboží. Kupující – spotřebitel má právo na přiměřenou slevu z ceny zboží iv případě, že mu prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo zboží opravit, jakož iv případě, že prodávající nesjedná nápravu v přiměřené době, nebo pokud by sjednání nápravy způsobilo kupujícímu značné obtíže.
  5. V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu účelně vynaložených nákladů vzniklých v souvislosti s uplatněním reklamace. Toto právo může kupující u prodávajícího uplatnit ve lhůtě do jednoho měsíce po uplynutí záruční doby.
  6. Odpovědnost prodávajícího za vady zboží se nevztahuje na opotřebení zboží způsobeného jeho obvyklým užíváním, u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší kupní cena dohodnuta, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo pokud to vyplývá z povahy zboží.
  7. Volbu způsobu reklamace a jejího vyřízení, je-li více možností, má kupující. Je-li na zboží poskytována záruka, kupující – spotřebitel má právo uplatnit odpovědnost z vadného planení v záruční době.
  8. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí § 499 až 510, § 596 až 600 a § 619 až 627 zákona č.j. č. 40/1964 Sb. Občanského zákoníku ve znění pozdějších předpisů a zákonem č.j. 250/2007 Sb., o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů.
  9. Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady upravuje samostatně reklamační řád prodávajícího.